Društvene mreže su jedan od najčešćih pojmova u svijetu Interneta. One virtualno okupljaju ljude i organizacije ovisno o tome za što su specijalizirane. Tako postoje poslovne, organizacijske i druge društvene mreže. Društvenu mrežu može se definirati kao društvenu strukturu koju sačinjavaju skupine društvenih aktora (osobe ili organizacije) i kompleksni skup između aktora.

Kako definirati društvene mreže? To su web stranice na kojima možete kreirati svoj profil, uređivati ga, komunicirati sa poznanicima (ali i strancima), dijeliti sadržaj, te se oglašavati ukoliko imate svoju tvrtku ili marketing agenciju. S tom definicijom smo pokrili 99 posto ljudi koji koriste društvene mreže. Sam pojam društvenih mreža je isto nov. Prije je Internet bio mjesto na kojem su se Internet entuzijasti (nazovimo ih tako) družili i u kasne sate nešto tipkali u svojoj sobi. Danas se internetom koriste svi, od predškolske djece do ljudi u mirovini. Nemojte se čuditi kada jednog dana otvorite svoj Facebook profil i vidite da vas je baka dodala za prijatelja. Šalu na stranu, društvene mreže danas većina ljudi poznaje, makar ih i ne koristi. Kod nas još uvijek postoji neko uvjerenje da je to za mlađe generacije, no ima mnogo iznimaka i ne vidimo razlog zašto svi ne bi koristili Facebook ili Google+.

Danas u svijetu postoji više od 100 društvenih mreža, točnije web stranica koje nude različite usluge, no jedno im je zajedničko – povezuju ljude sličnih interesa diljem svijeta. Neovisno o političkom opredjeljenju, boji kože ili vjeri – na internetu smo svi jednaki.

Danas školarci koriste društvene mreže za međusobnu komunikaciju i dijeljenje zanimljivih sadržaja, stariji korisnici na ovaj način ostaju u kontaktu sa starim prijateljima i kolegama, praktički smo uvijek i svuda dostupni, tvrtke se oglašavaju i na raspolaganju imaju stotine milijuna korisnika, dok IT geekovi imaju svoju zabavu i način korištenja istih.

Sjećate li se doba bez računala, bez društvenih mreža, bez pametnih telefona, bez svakodnevnih „digitalnih“ obaveza? Bilo je to lijepo vrijeme, no to je sada prošlost. Došli smo u digitalno doba kada centar života postaju upravo društvene mreže.